Maandag 12 en dinsdag 13 april 2010

Gepubliceerd op 23 september 2018 om 12:10

Een laatste upload op ons weblog, ditmaal weer van thuis uit.
Maandag 12 april vertrekken we na een uitgebreid ontbijt in het Hyatt met een super shuttle richting Auckland Airport. Om 13.20 uur vertrekt ons vliegtuig naar Hongkong en daar komen we voor schema-tijd, rond kwart voor negen 's avonds lokale tijd na een vlucht van 11 uur en drie kwartier weer aan.

Alhoewel het grootste deel van de vlucht gedurende daglicht werd afgelegd hebben we maar weinig kunnen zien. Er was erg veel bewolking. Het eerste deel, boven de Tasman Zee was er erg veel turbulentie en zaten we bijna constant in de bewolking (op dik 10 kilometer hoogte..). Daarna ging het verder over Papua New Guinea en over de Philipijnen maar toen was de zon al onder en zagen we alleen lichtjes. De aankomst in Hongkong was spectaculair, met een mooie grote bocht over de stad en Kowloon Bay richting de landingsbaan. We waren redelijk moe en hebben wat over het vliegveld gelopen om maar een beetje beweging te hebben na de lange zit.

Op dinsdag 13 april vertrokken we met een half uur vertraging om 00.45 uur lokale tijd uit Hongkong voor de twaalf uur durende terugvlucht naar Amsterdam. Eerst dwars over China en daarna over Siberie en de noordkant van Rusland, over de Baltische Staten en zuid Zweden en Denemarken via Groningen Nederland binnen. Veel sneeuw en ijs gezien in Rusland. 's Nachts rond 04.00 uur Hongkong tijd ging de zon langzaam op boven Rusland, en het vreemde is dat die zonsopkomst je dan continue blijft achtervolgen, tot aan de aankomst op Schiphol om kwart voor zeven 's ochtends. De eerste drie en half uur hebben we allebei gelukkig kunnen slapen, daarna was het over met de pret en hebben we ons met wat filmpjes op de been gehouden, en pikten we af en toe een kwartiertje slaap mee.

Astrid haalde ons op Schiphol op, ontzettend leuk! File onderweg naar Vlaardingen vanwege de spits en rond negenen waren we dan eindelijk thuis. Patty hoefde niet naar Rotterdam, dus wachtte ons al op. Het weerzien was uiteraard hartverwarmend. Mandy konden we een paar uur later weer in de armen sluiten. Fijn dat alles goed is verlopen, ook thuis en dat we weer safe en sound thuis zijn aangekomen.

Terugkijkend kunnen we zo'n reis iedereen aanbevelen. Een geweldig mooie ervaring, we hebben er alleen maar superlatieven voor. Als enige minpunt kun je misschien de lange reistijd noemen, maar de reis in Nieuw Zeeland zelf maakt dat meer dan goed! We zijn zeker van plan om ooit nog eens terug te gaan, om dan die plekken te kunnen zien waar we nu nog niet aan toe zijn gekomen. Elke dag was voor ons een kadootje en hebben we ons verwonderd over zoveel natuur-spektakel. Zo ontzettend veel gezichten en klimaatverschillen, bijna ondenkbaar en heel moeilijk onder woorden te brengen.
Rest ons nog iedereen hartelijk te bedanken voor het volgen van onze reis via dit weblog, en voor de leuke reacties. Erg leuk om zo ver weg toch zo dichtbij te zijn!