Dag 11 - Lac d’Aiguebelette

Geen verplaatsingen vandaag behalve naar de waterkant en terug, welgeteld 15 meter heen en weer. En dan uiteraard roeien. Heerlijk weer, buiten ontbijt, Frankrijk en de camping komt tot leven. Veel stelt dat hier niet voor en meer moet het ook zeker niet zijn. Vanochtend verkennen we de rechterhelft van het meer vanaf de camping. Instappen kunnen we “voor de deur” en als eerst passeren we het dorp hiernaast, St. Alban de Montbel waar een mooi kerkje op een heuveltje staat. Een eind verderop komen we het einde van dit deel van het meer tegen, naast een andere camping. Midden in het meer liggen twee eilandjes en die willen we wel bezoeken. Dichterbij gekomen blijkt een en ander afgeboeid te zijn, het ene eilandje is voor vissers en op het andere mag je niet afmeren want dat is beschermd gebied. We kunnen wel even afmeren langs de meerpaaltjes die her en der staan en we dobberen zo af en toe lekker op het gemak. Terug op de camping blijkt dat we toch al bijna twee uur aan het varen zijn. We doen de lunch bij de camper en relaxen nog wat voor de tweede sessie vanmiddag, uiteraard de andere kant van het meer verkennen. Vissen zien we nog erg weinig alhoewel er best wat roeibootjes met vislijnen her en der liggen. We passeren prachtige huizen met boothuisjes erbij en enorme tuinen aan het water, 1 zelfs met privé tennisbanen. Voorbij een openbaar strand en bootjesverhuur komen we aan het andere ‘einde’ van het meer en we besluiten aan de overkant langs de bergrug terug te varen. Hier lopen de rotsen door in het water en zien we eindelijk legio visjes. Bijna allemaal hetzelfde kleine spul. Het barst ervan. Weer hebben we her en der aanspraak doordat Abby een prominente plek in de kajak heeft, leuk is dat. Uiteindelijk dobberen we nog wat en maken wat slagen terug naar de camper. Al met al varen we een goeie vier uur. Het is perfect weer om de boot lekker te drogen en we relaxen de verdere dag. Morgen gaan we verder richting de Jura.

Not on the roads today, other than some 45 feet to the edge of the water and back. Lovely weather and we row one half of the lake in the morning and the other half in the afternoon. All in all some 4 hours on the water. Plenty of nice remarks from others on having our dog with us in the kayak. Otherwise pure relaxation today and onto our move into the Jura area tomorrow.