Een zeer relaxte start van de dag in Zell am See. Het zonnetje breekt door en het belooft een mooie dag te worden. We rijden voor ons doen laat weg, zo rond half elf en zetten koers terug naar Kaprun. We gaan de Sigmund Thun Klamm bezoeken. Parkeren kan vlakbij en het is er redelijk rustig. De kloof is weer een indrukwekkend natuurverschijnsel. Wat een water en wat een kracht.. Via een mooi aangelegde route met veel houten trappetjes lopen we door de Klamm omhoog. Abby kon er ook bij zijn deze keer. Boven aangekomen komen we bij de Klammsee die we helemaal rond lopen. De zon is uitbundig en af en toe pikken we een bankje om van het uitzicht en de herfsttinten te genieten. Je kunt de kloof alleen eenrichtingsverkeer lopen dus de terugweg voert langs een geasfalteerd pad weer naar de parking. We doen een broodje in de bus en verleggen dan de koers richting Tirol. Via Krimml bereiken we de mooie Gerlos-pass en spotten langs de route meerdere keren de Krimmler watervallen. Daar zijn we al eens een paar keer geweest, en de puf en tijd ontbreken na de kloof wandeling vanochtend om deze ook nog te bezoeken. Na Gerlos volgt de afdaling naar het Zillertal en zo bereiken we bij Jenbach het dal van de rivier de Inn weer, waar we vorige week in tegenovergestelde richting doorheen reden. We hebben een camping in het plaatsje Weer gevonden die er op de app leuk uitziet. Helaas, bij aankomst staat vermeld “wir haben geschlossen”. Toevallig komt een camping-dame aangelopen en zij verwees ons naar een camping een dorpje terug. In eerste instantie vinden we ‘m niet maar als we het terrein uiteindelijk oprijden bevalt het me niet. Er staat 1 camperbus en de paden en velden zijn zo modderig dat ik vrees vast te komen zitten. Hop, de bus in z’n achteruit terug naar boven en op zoek naar een volgend plekje. Het seizoen is hier duidelijk voorbij, de Schlosscamping in Volders, waar we toen de meiden klein waren eens stonden, is ook geschlossen. De camping-app nog maar eens geraadpleegd en in Natters, voorbij Innsbruck is een camping aan de Natterer See die het hele jaar open is. Dat bleek te kloppen en we krijgen een mooi plekje waar we nog heel even buiten in het zonnetje kunnen zitten. Dat hadden we graag wat langer gedaan, maar het zoeken van de juiste plek kostte helaas net iets teveel tijd. We kunnen morgen rustig aan doen want het is ook hier niet druk en ze hebben de plaats niet meteen in de ochtend nodig. De weersverwachting voor morgen is ook dik in orde. Dan is de planning richting Reutte / duitse grens.