Dag 5 - St. Andre de Roquepertuis

Hadden we gisteravond toch nog een fikse onweersbui boven onze camping. Vanochtend was alles weer pico bello en mooie blauwe luchten met hier en daar wat stapelwolken. Een perfecte dag om niets anders te doen dan een beetje relaxen en rond de camper lummelen. En om nog een keer te gaan kajakken natuurlijk. Dit keer zonder natte broek aan boord gekomen en aangekomen bij de stroomversnelling proberen we het nog een keer, helaas, we komen er niet doorheen. Net naast de stroomversnelling is een stukje met dicht riet en stilstaand water. Daar pakken we de boot op en lopen tot na de versnelling en gaan daar weer te water. We passeren een mooie boogbrug en een eind verder landen we op een eilandje, dat we voor onszelf hebben. Daarachter wederom een waterval, dus heel erg ver komen we niet. Mooi is het wel, en we kunnen het peddelen lekker oefenen! De terugtocht gaat lekker, nu door de versnelling en dat lukt ons ook zonder om te slaan. Vanmiddag doen we letterlijk niks, we lezen en suffen wat voor ons uit tot aan het avondeten. Dat doen we op het terras van het camping restaurant waar ze prima salades en een uitstekende entrecote serveren. De campingeigenaar vertelt dat hij hoopt slechts 50 procent omzetverlies te hebben, maar dat zou op kunnen lopen tot 65 procent. Deze camping is ook pas in april open en gaat eind oktober weer dicht, voordat het water in de Ceze te hoog komt en de camping-plekken elk jaar overstromen. Vier weken per jaar zijn we bezig om alles op- en af te bouwen. Een groot deel van de dag waren we de enige gasten. Gelukkig voor hem komt er nog een camper en een tentkampeerder voor de nacht, en is het terras redelijk bezet met lokalo’s. Een heerlijke relaxte dag, en de kajak is een goed besteedde aankoop. Nu al plezier van!

A super-relaxed day at the campsite on the Ceze river. We try our kayak again and a little further today than yesterday’s tour. Other than that we just sit back and do some reading (and dozing off every now and then) until dinner at the campsite restaurant where they serve us an excellent steak!