18 mei 2012

Gepubliceerd op 23 september 2018 om 14:47

hallo trouwe lezers!
de laatste dag in de USA is aangebroken en we ruimen de camper vanochtend verder leeg, soppen het vloertje, doen de laatste vuilnis en legen alle schoon- en vuilwater tanks. Daarna op naar Dublin, een stad aan de overkant van de baai, nog achter Oakland, waar het El Monte hoofdkwartier zit. Het is een goeie drie kwartier rijden, eerst via de MacArthur Memorial bridge waar het verkeer eastbound beneden rijdt, en het verkeer westbound boven. Nog 1 file komen we tegen, maar er is een carpool strook en gezien we met meer dan 1 in de auto zijn, mogen we die gebruiken. Fluitend gaan we alle (bijna) stilstaande auto's voorbij en bereiken we Dublin. We tanken de camper af en dan moeten we hem echt inleveren. We zijn vandaag niet de enigen, het is er druk bij El Monte maar we worden zonder vertragingen geholpen. We moeten even een uurtje wachten tot het vertrek van de shuttle bus terug naar San Francisco. We zijn de eersten die worden afgezet, bij ons hotel voor komende nacht, het Crown Plaza San Francisco Airport. El Monte heeft het allemaal strak geregeld, niets dan lof!

Een mooi hotel, het Crown Plaza, een goeie kamer en een heerlijke douche! Wel erg luxe ineens na drie weken in de camper, alhoewel het douchen daarin ook prima ging. We lopen vanmiddag nog een stukje langs de baai, dat is hier om de hoek en gezien we dicht bij het vliegveld zijn, zien we de toestellen aankomen en vertrekken aan de lopende band.

We zien onder andere de KLM vlucht naar Amsterdam vertrekken, en een Airbus 380 van Lufthansa.
Het leuke van SFO Airport is dat er twee parallel lopende banen worden gebruikt voor landingen en ook twee parallel lopende voor vertrekkende vluchten. Je ziet dus soms twee vliegtuigen "tegelijk" aankomen of vertrekken. Het is een drukte van belang.

Terug op de kamer organiseren we de koffers zodat we met het gewicht uitkomen, (we hebben al heel wat achtergelaten om de aankopen een plekje te kunnen geven) en daarna trekken we een paar baantjes in het zwembad en relaxen wat in de whirlpool van het hotel.
We nemen nog een chicken sandwich met sweet potatoes en sluiten af met een lekkere Californische Zinfandel Rose. Vanavond nog een laatste blog posten, en de HBO op de kamer aan, op tijd naar bed. Morgenochtend vliegen we om 8 uur naar Toronto waar we na een paar uur overstaptijd verder vliegen via Montreal naar Brussel. Zondagochtend rond half negen zijn we dan weer op Zaventem. Mandy en Elco halen ons weer op. We zullen zien of we van onderweg nog ergens kunnen bloggen, anders komt de laatste versie vanuit thuis. Allemaal bedankt voor het volgen en de leuke reacties! Groeten uit Frisco, Eline & Wim.