24 maart 2018

Gepubliceerd op 23 september 2018 om 20:32

Toch wel weer aardig wat regen gevallen vannacht maar bij het opstaan was het weer droog en al snel kwam er ook een zonnetje aan te pas! We hebben uitgeslapen vanochtend en de laatste ontwakende was de heer Arikan om 09.30, wat een feest! De youngsters hebben aardig wat moeten ontberen op dat vlak want wij ouwe knarren zijn van het vroege opstaan; pluk de dag! Maar vandaag de laatste dag voor onze meiden en jongens kon het op het gemak. Maak samen met Eline een lekkere strandwandeling, er wordt verder gekeuteld op de camping, ontbeten en gedoucht en de koffers en tassen ingepakt - alles klaar voor vertrek. Eerst gaan we San Francisco nog in en we rijden nog een keer via Highway one tot in de stad en dan de Golden Gate met de camper over. Aan de andere kant van de brug gestopt op de parking bij het viewpoint, man man wat een drukte weer hier. Het is trouwens flink frisser dan gisteren, maar het zonnetje is gelukkig aanwezig. Dan rijden we aan de andere kant weer terug en lukt het ons wederom om een gratis parkeerplek te vinden langs de baai aan Marina Green Drive. Dit keer gaan we met de benenwagen en we lopen eerst naar Fort Mason Art Center waar we een tijd zoet brengen in een boekenwinkel die tweedehands boeken, platen, cd’s en dvd’s verkoopt die afkomstig zijn uit de plaatselijke bibliotheek. Een aantal van ons vindt er iets van z’n gading, de meiden boeken over sprookjes, Eline oude prenten met oud-Hollandse liedjes in het Engels vertaald en ikzelf tik The Grapes of Wrath van John Steinbeck op de kop. We vervolgen hierna onze wandeling en het doel was om te zien of we met de cable car naar China Town konden. Helaas, op het draaipunt staat een rij mensen van zo’n twee uur wachttijd en dat hebben we er niet voor over, zoveel tijd hebben we ook bijna niet meer want er moeten er vanavond vier vliegen. De magen beginnen ook in opstand te komen dus zoeken we een tentje om iets te eten. We slagen aan het begin van het Fisherman’s Wharf gebied bij een Italiaan waar we op het terras kunnen eten en daar brengen we een goed uur in de zon door. Het eten was er ook voortreffelijk dus dat was goed geregeld. Op het gemak slenteren we terug naar de camper en na een halfuurtje pauze moeten we dan echt op weg richting SFO AirPort. De rit voert via de binnenstad met mega-steile heuvels die de camper moeiteloos neemt en na drie kwartier staan we met camper en al op de busbaan voor de international terminal. Laden de koffers uit en dan is er ineens het moment van afscheid nemen. Best raar om na twee intensieve weken samen opgetrokken te hebben nu ineens weer met zijn tweeën te zijn. Af gaan de jongelui de terminal in en wij rijden dan saampjes via Silicon Valley naar Gilroy ten zuiden van San José en overnachten op een camping naast een outlet centrum. De jongelui stijgen net na half elf op met Lufthansa naar München en dan nog een klein stukkie naar Amsterdam. Goeie reis en tot snel, het was supertof met z’n allen de afgelopen twee weken!