16 mei 2012

Gepubliceerd op 23 september 2018 om 14:42

nou, bloemen hebben we niet in ons haar gehad vandaag, maar we zijn wel in San Francisco...
Vanochtend eerst uitgebreid met de meiden op facetime, vanuit Mandy's nieuwe huis, die is gisteren officieel 'overgegaan', best raar om op zo'n afstand mee te maken.

Daarna op pad vanuit Groveland via allerlei mooie plaatsjes, langzaam maar zeker de bergen uit richting Californisch laagland. Eerst nog een flink oponthoud vanwege een wieler-ronde (Amgen tour of California waar grote ploegen als de Rabo bank aan meedoen) die langs kwam met enorm veel motoren, volgauto's en uiteraard een heel peloton aan fietsers. Daarna de weg vervolgd en langs uitgestrekte gebieden met landbouw, veeteelt (fries stamboekvee) en fruitteelt. Aardbeien onderweg gekocht en daarna een uitgebreide stop in Tracy, waar we een outlet winkelcentrum gevonden hebben, en een Wal-mart voor de laatste inkopen. In de loop van de middag waren we in de buurt van San Francisco. We hebben vanochtend telefonisch gereserveerd voor twee nachten op Marin RV Park in Larkspur, dat is aan de overkant van de Bay nabij Sausalito. Eerst de bruggen over, en we hebben we tom-tom zo ingesteld dat we over de Golden Gate Bridge kunnen. De eerste brug vanuit Oakland naar San Francisco is de Bay Bridge, en die is al behoorlijk indrukwekkend. Aan de overkant zie je de hoogbouw van San Francisco, en daarachter de mist (die hier regelmatig voorkomt vanuit zee). Eenmaal in San Francisco verlaat je de highway om via Van Ness en Lombard Street dwars door de stad naar de Golden Gate Bridge te rijden. Wel apart zo met de camper.. De brug zit dicht in de mist, je ziet eigenlijk niet eens hoe hoog 'ie is, wel jammer. Aan de andere kant van de brug zijn we nog gestopt bij het Vista Point en schieten we wat foto's.

De camping ligt hier ongeveer nog 12 kilometer vandaan in Larkspur. Het is een veredelde parkeerplaats zeg maar, met allemaal gigantisch grote bussen fifth wheels om ons heen voelen we ons net kleinduimpje met de 26 feet Ford. Het is wel mooi helder in Larkspur, wat van San Francisco niet gezegd kan worden.. de temperatuur is meteen ook aangenamer.
Het leuke van deze camping is dat 'ie vlakbij de Larkspur Ferry is, een kwartiertje lopen en je stapt op de (fast) ferry dwars over de baai naar San Francisco, waar je op Pier 1, de ferry pier, aankomt. Onderwerg passeer je de San Quentin gevangenis, Alcartraz en bij goed weer zie je de Golden Gate liggen, die was voor ons echter in de mist verdwenen..

Na een bakkie troost nemen we dus de ferry en een half uur later staan we op Embarcadero in "Frisco", waar de bewolking inmiddels ook laag hangt. We stoppen bij Starbucks en gaan te voet naar Pier 39, Fisherman's Wharf. Volgens de camping folder 40 minuten wandelen, wij doen er een twintig minuten over. Pier 39 is echt heel erg toeristisch maar wel leuk om te zien. Vol met winkeltjes en aan de achterkant liggen de sealions op de beroemde houten vlonders.

Er ligt ook een cruiseschip van Disney en na een bezoekje aan Pier 39 lopen we inmiddels in het donker weer terug voor de laatste ferry terug naar Larkspur om 21.35 uur.

Net na tienen staan we weer in Larkspur en lopen naar de camping. Nog even internetten en bloggen en dan morgen weer San Francisco in, en om 12.00 uur hebben we tickets voor een tour naar het voormalig gevangeniseiland Alcatraz!
Het internet overigens is hier enorm traag (wel gratis..) en het uploaden van de foto's lukt maar niet. Het is bijna middernacht en ik ga de handoek gooien, de foto's volgen op later tijdstip... grtz from Frisco!